Second opinion

Ontevredenheid over rechtsbijstandverzekeraars

Een vaak gehoorde klacht onder verzekerden is dat men ontevreden is over de dienstverlening van rechtsbijstandverzekeraars. Zo is de snelheid van handelen beperkt, en mist men soms de inzet om in een dossier tot een maximaal resultaat te komen. Dit kan dan ook soms uitlopen in een geschil tussen verzekerde en verzekeraar.

Een second opinion vragen

Indien u ontevreden bent, of uw verzekeraar weigert zelfs uw zaak in behandeling te nemen, dan kan men bij ons vaak terecht voor een second opinion. Op grond van uw verzekeringspolis heeft u hier in de regel recht op, bovendien is in veel polisvoorwaarden ook een vergoeding voor de kosten van een second opinion opgenomen. Indien u ons de polisvoorwaarden doet toekomen, dan schrijven wij voor u uw verzekeraar aan.

Een second opinion in andere gevallen

Ook in andere gevallen kan het nuttig zijn om een second opinion te vragen. Wij rekenen daarvoor een vast bedrag van € 500,00 excl. BTW. U krijgt van ons een schriftelijk advies omtrent de casus en de werkwijze van de jurist die thans met uw zaak bezig is. Mocht er sprake zijn van een bijzonder complexe of omvangrijke zaak dan zal dit worden aangegeven en is de prijs van de second opinion in overleg te bepalen.

Laat u informeren

Bent u rechtsbijstand verzekerd en wenst u tóch een second opinion? Stuur ons uw polisvoorwaarden en dossier, dan schrijven wij voor u kosteloos uw verzekeraar aan. Bent u niet verzekerd, vraag ons dan om een scherpe offerte.